neděle, ledna 09, 2005

Bolest (z asfaltu?) a '50

Tenhle týden jsem teda tomu běhání moc nedal, jen těsně třicítka. V úterý jsem vyrazil na takový městský okruh s kamarádem Honzou, což je pouhá necelá sedmička, zato po kostkách a asfaltu. Už od nedělní sedmnáctky se mi něco nezdálo, a to bolest ve spodní části pravého lýtka. Když jsem se totiž v neděli vyděsil divočáka (mimochodem, Honza ho dneska v lese potkal taky a zdrhal jak pominutej :)), tak se mi už po lese moc běhat nechtělo a určitě dvanáct kilometrů jsem dobíhal po asfaltu. A ono to asi nožkám nedělá dobře. Lýtko mne při běhu s Honzou popotahovalo. Po středečním spinningu jsem ve čtvrtek podobný okruh absolvoval ze začátku pomaličku s mojí ženuškou, aby mi pak lýtko (když jsem už vyběhl rychleji sám) šlo skoro do křečí, na které navíc absolutně netrpím. No, nic moc, viníkem je asi nezvyk běhat po tvrdém povrchu. S tím ale budu muset něco udělat, po lese pořád běhat nejde.

Dnes měl místní bývalý špičkový běžec Vláďa padesátiny (maraton dříve tuším kolem 2:15!), oslavil je skupinovým během (měl mít původně padesát minut) a já se nechal ukecat dalším kamarádem Alešem, abych konečně vyběhl s běžci. Skupina podle mého čítající přes dvacet běžců vyběhla podle nich v naprostém klidu chloupek nad pět minut na kilometr, což není pro mne nic moc. Vydržel jsem asi dvacet minut, skupina se naštěstí protrhala a já zůstal s dalším kámošem ze spinningu Béďou sám. Dali jsme asi třináctku v rozumném tempu a lýtko fakt bolí, při běhu docela dost a po doběhu ještě víc. Podle rady bývalého výborného triatlonisty Roberta, který mi to odborným okem zkoukl, to musím rozmasírovávat. No, to jsem zvědav. Aspoň že to není achilovka.

Problém může být dle rad zkušených i v botách. Běhám v Adidaskách s označením "trail/cushion", které by tvrdý povrch díky označení "cushion" měly zvládat. Nicméně se mi přesto zdají dost měkké, na tvrdém povrchu může být možná problém (utlumit mých 79kg taky není žádná sranda, žejo.. ;). Béďa mi doporučuje o něco tvrdší boty - sám má jako tréninkové New Balance 806, nicméně ty už se nevyrábějí. Pokusím se po něčem takovém poohlédnout, stejně už pomalu potřebuji nové další botky. Na Adidaskách mám sice jen něco přes tři sta kilometrů, ale potřebuji něco na střídání.... Neporadíte prosím?

7 Comments:

At 10:00 dop., Anonymous Anonymní said...

Ahoj. Já už běhám jedině v Asicsech. Nemám důvod měnit, maximálně mi vyhovují. Mám jedny už hooodně staré, v těch trénuju, další mám na závody a v dalších chodím. Když mi jedny odejdou (většinou ty tréninkové), tak se ostatní posunou ve směru závodní -> tréninkové, chodící -> závodní a na chození si nějaké koupím. Praktikuju to tak už delší dobu a vyhovuje mi to.
S přesným označením typu ti ovšem neporadím, ty v kterých teď běhám už se samozřejmě neprodávají. Vždy kupuju podle oka a cenových možností.

Běhu zdar.
Beet

 
At 11:12 dop., Anonymous Anonymní said...

Ahoj,tvůj blog sleduju asi týden,koukám a držím ti palce,protože píšeš skvěle a hlavně se v tom 100%vidím..Myslím že tvoje potíže s tvrdým povrchem nejsou způsobeny obutím(při tvé váze je pronace nebo supinace minimální),ale rozdílným způsobem běhu-v terénu děláš menší kroky,náklon trupu je jiný a tempo si tělo určuje podle profilu.Na asfaltu běžíš rychleji,delší kroky,vzpřímenější trup-znamená zapojení jiných svalových skupin než v terénu a tím pádem jiné zatížení šlach a úponů..protahuj,posiluj,a na asfalt zvolna..nejlépe v úsecích....zdravím dušan dus1@seznam.cz

 
At 12:34 odp., Anonymous Anonymní said...

Tím nechci říct,že by boty na běhání byly nepodstatné..Určitě na asfalt tvrdší s dobrou oporou klenby...já běhám po lese v saucconech a na tvrdým teď zkouším nike..Mám ale velice dobrou zkušenost s Asics..Dušan

 
At 12:44 odp., Blogger mesens said...

Taky jsem o těch Asicsech slyšel chválu... netušíte, kde mají nějaký dobrý výběr? Dík.

 
At 7:21 odp., Anonymous Anonymní said...

Vím o výborným obchodu na běžecký boty,majitel je taky maratonec,takže ví co prodává...sem tam ho můžeš vidět prodávat boty na větších závodech...obchod má ale v Kroměříži,jestli seš z Moravy,tak se ti vyplatí s ním spojit..jestli chceš pošlu ti na mail tel. Dušan

 
At 7:24 odp., Anonymous Anonymní said...

Asics i další celkem dobrý boty maj ve slušným výběru v Liberci u Nyče, nahoře v patře. Celkem se na to běhání specializujou, tak maj slušnej výběr a většina prodavačů i znalosti. Čus v sobotu A.

 
At 10:10 odp., Anonymous Anonymní said...

Hele, problém s bolestí v dolní části lýtka moc dobře znám, u mě to bylo to levé. Minulý rok jsem se od února připravoval na první Maraton a v březnu to přišlo poprvé, snažil jsem se nevěnovat tomu pozornost, skončilo to ale křečemi a několikadenním výpadkem. Do května se mi to vrátilo dvakrát. Taky jsem se děsil, že jde o Achilovku a naštěstí nešlo. Masíroval jsem nohu Francovkou, mazal mastí s kostivalem, protahoval Achilovky (stojíš na hraně schodu a spustíš paty dolů). Dneska jsem přesvědčený, že tělo protestovalo proti takovému zápřahu. Problém přišel vždycky, když jsem nebyl před tréninkem dost rozvcičený. Taky to začínalo po trénincích s rychlými krátkými úseky, prostě když hodně zapneš. Boty? Somzřejmě na nich záleží, víc než si všichni jsme ochotni přiznat, protože ty ceny, že jo... Já běhám po terénu v NIKE Air Trial Pegasus a po asfaltu v ASICS 1090. HLAVNĚ: před tréninkem strečink, po něm taky, to je hodně důležité.
Čau a v květnu Tě rád uvidím v Praze :-)
Rosťa

 

Okomentovat

<< Home