sobota, ledna 01, 2005

Běhací shrnutí za prosinec

Prosinec začal únavou, trošku jsem s ní zápasil, ale jinak to vlastně docela šlo. Desítky se mi už běhaly celkem dobře, i trošku rychlosti jsem zkusil... Ale. Poslední pořádný běh - na mne svižným tempem - jsem absolvoval 14.prosince a pak přišla zákeřná viróza a moje zpackaná léčba. Znamenalo to devět dní běhací pauzy, další běh až na Štedrý den, přičemž první tři tréninky opravdu nestály za nic, můj organismus se vzpamatovával z choroby a z dávky zbytečné chemie. Až vlastně po odjezdu na hory osmadvacátého se to jakž takž spravilo, já dal dva kopcovité sněhové běhy plus jedny běžky a (snad) jsem připraven na leden.

Jak jsem psal, cíle na prosinec jsem musel kvůli chorobě vzdát. Místo sto dvaceti kilometrů to nakonec bylo sto deset, což mne jen utvrzuje v tom, že cíl byl stanoven příliš nízko. Sto deset jsem dal vlastně úplně v klidu, s jednou normání třídenní pauzou kvůli odpočinku a pálení slivovice plus s jednou dlouhou vynucenou pauzou kvůli viróze. Co mi ovšem hlavně chybí je to, že jsem nedal plánovaný delší běh - sedmnáctku. Ta mne ale musí čekat hned z kraje ledna...

Takže, pojďme se podívat na tradiční poučení za prosinec.
  • Žádné experimenty s virózou a chemií. Až to na mne zas poleze, přečíst toto.
  • Objem, objem a znova objem, hlavně teď v zimě. mIREK má ve svém komentáři (dole pod tímto zápiskem) pravdu, je třeba běhat objem a až uběhnu relativně v klidu (ha ha, v klidu) třicet kilometrů, tak můžu přemýšlet o pilování rychlosti (připomínám, v měřítku aerobního tragéda...) Koneckonců o objemu mi už psal i Moskvič zde, vy asi opravdu víte o čem mluvíte, protože máte ten maraton za sebou ;)
  • Běhat se dá opravdu všude. I v zimě a na horách.
  • Je lepší běhat v lese než na asfaltu, ale co se v tomhle marastu dá dělat...
Cíle na leden vidím takto. Musím dát sto padesát pokud možno v klidu. Měl bych už najet na režim, kdy si vždy o víkendu dám o něco delší běh. Cílem je uběhnout v lednu vzdálenost půlmaratonu (uf, už jen to slovo zní hrozně). Ostatně mi nic jiného nezbývá, od února si chci napsat trochu strukturovaný trénink a pokud se chci maraton vůbec uběhnout, a to někde plus mínus (no, spíš plus) čtyři hodiny, tak bez dlouhých běhů a rostoucího objemu to nepůjde...

1 Comments:

At 12:53 dop., Anonymous Anonymní said...

Ahoj,
Obdivuju a držím palce. Jestli to do května vydržíš, tak to poběžím s tebou.
Beda.

 

Okomentovat

<< Home