čtvrtek, ledna 06, 2005

Kolo versus běh II aneb je běh nuda?

Dlouhé běhy jsou výrazně nudnější než delší vyjížďka na kole. Toto téma mne napadlo, když jsem v neděli běžel poprvé hodinu a tři čtvrtě. Opravdu, posledních pět kilometrů jsem se už hodně nudil (pokud odhlédnu od toho, že jsem běžel jak skutečný tragéd), navíc jsem měl v hlavě tendence si říkat "ještě pět, ještě čtyři..." a tak dále, což fakt nemám rád a na kole jsem se to odnaučil. Nevěští to totiž nic dobrého - člověk si tím jen přiznává, že ho ona aktivita nebaví.

Zajímavé, dokud běhám desítky, tyto úvahy se v hlavě vůbec nevyskytují. Možná je to tím, že u desítky se - většinou - cítím jakž takž dobře, ten delší běh mi přece jen dává víc zabrat a trochu se ho podvědomě bojím. U kola je to jiné, delší vyjížďka na kole znamená tři hodiny a i výrazně více, přesto se člověk nenudí. Možná je to tím, že přece jen jsem už něco málo najel a je to vlastně nefér srovnání. Možná je to také tím, že na kole je většinou pořád se na co koukat, jsou tam kopce, sjezdy atd.... Fakt nevím. No nicméně psychologickou bariéru běhací nudy jsem zatím neprolomil z představy, že budu mít z delších běhů stres z nudy, nejsem zrovna v pohodě, protože trénink na maraton je (asi) zjevně právě o těch dlouhých bězích... Máte s tím někdo nějakou zkušenost jak se takovéto nudě bránit?

Dlouhý trénink v běhu zabere míň času než dlouhý trénink na kole. To mne napadlo právě teď, takže abych nebyl k běhu nespravedlivý: Chce-li člověk vyrazit na dlouhý běhací trénink, spotřebuje tím dvě hodiny (alespoň všichni běhací guru říkají, že běhat více než dvě hodiny nemá moc smysl). Dlouhý trénink na kole jsou tři, ale spíš čtyři a více hodin. Co to dokáže udělat s rodinným víkendovým časovým rozpočtem je nabíledni ;)

5 Comments:

At 5:07 odp., Anonymous Anonymní said...

...tak behej jen tam, kde se vyskytuj ti kanouri - a bude po nude...dr

 
At 6:06 odp., Anonymous Anonymní said...

No určitým řešením je nějaký přehrávač muziky či výukový program maďarských slovíček, což jsem však nikdy nedělal, abych nevypadal jak píča. Ovšem pod čepicí to není vidět. V době, kdy jsem chtěl být mistrem světa v OB jsem si nácvik čtení mapy trénoval čtením denního tisku za běhu. Ovšem taky nic moc.
Nejlepší je někde za běhu sbalit nějakou úplně neznámou joggerku a valit jí klíny do hlavy a pokusit se ji ještě před koncem treninku přefiknout. To se
mi proti nudě opravdu osvědčilo, musím však konstatovat, že to bylo jen jednou a navíc v létě.
Mezním řešením je na celej maraton se vysrat, nekurvit si kolena běhaním a zaplatit basu šampáňa. To ale asi nebude Tvůj případ. tvůj B.

 
At 6:09 odp., Blogger mesens said...

... dík za podnětné komentáře,

2B: ještě že jsem se nevsadil o žádnou basu šampáňa...

2dr: vynikající nápad. Když poběžíš se mnou, ukážeš mi styl jak unikat před kancem 15km ;)

M.

 
At 10:17 odp., Anonymous Anonymní said...

Jóóó B. je můj oblíbený lidový filozof, kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat. Akorát že v terénech kde teď běhám potkávám tak maximálně starý babky s uňafanejma čoklama pěknou joggerku aby člověk hledal s lucernou...

Tak se mějte a čaf na dalném východě.

A.

 
At 6:24 odp., Anonymous Anonymní said...

Problém ale je, že joggerky mají na uších vždycky
nějaká sluchátka, takže nejdříve je potřeba servat a pak teprve valit klíny. Možná ale, že se sluchátkama běhají ty, co přefiknout nechtějí (většina), s joggerkou bez sluchátek je to pak už jednoduché. Jinak se mi třeba osvědčili intenzivní výběhy kopců, po takovém tréninku 8 x 500m dlouhý kopeček si připadám jak po půlmaratonu a to uběhnu prakticky jen 4km za nějakou půlhodinku.

 

Okomentovat

<< Home