neděle, března 06, 2005

Frrrr ... a zpátky do práce :(

... a že se mi teda nechce, do práce. Dovolená byla krátká a rychle utekla. Sportovně pozitivní je to, že jsem aerobně neproflákal ani jeden den. Neříkám, že jsem každý den běhal, to ne (slovy dvakrát jsem nebyl běhat), ale zato to nahradily bohatě běžky. V Rakousku byla fakt zima (ale tady prý taky), takže se to zase moc přehánět nedalo, ale přesto jsem ke konci ještě stihnul skoro desítku a bylo to vcelku fajn. Z pátku na sobotu jsme přifrčeli domů, takže mne čekal běhací víkend již v českých podmínkách.

Dá se běhat v mém oblíbeném lese i přes to, že sněhu je docela dost. Lesáci tam jezdí náklaďáky, takže kromě všeobecného bordelu, který neumějí po sobě uklidit, udělali alespoň dost široké koleje. V sobotu jsem dal sedmičku, ale zabloudil jsem právě do těch míst, kde zrovna žádné koleje nebyly a byl to docela humus. Ale dýchalo a běželo se docela dobře. Dnes jsem dal desítku a nebylo to zrovna ono, ty kusy na sněhu kde nejsou koleje jsou docela vyčerpávající. Cítím se za celý týden poprvé docela unaven. Nohy bolí zatím přirozeně, žádné zneklidňující znamení ohledně lýtek (ťuk ťuk na dřevo). Protahovat, masírovat, protahovat.

12 Comments:

At 6:12 odp., Anonymous Anonymní said...

Ta zima je fakt šílená. Také si říkám, kdy skončí...
Ale pokud si mohu hrát na chytrého, raději na sněhu v lese běhej jen při pomalounkých relaxačních bězích. Jinak je lepší asfalt a to hned z dvou důvodů:
1. Na sněhu máš špatný došlap, "mrví" se ti styl, navíc hrozí uklouznutí a tedy zdravotní problémy...
2. Trénovat na maraton převážně v lese není dobré, protože noha si musí zvykat na tvrdší dopady. Pamatuj, že při PIM poběžíš na asfaltu celých 42 km a tělo na to musí být připraveno.
Hodně zdaru!

 
At 9:20 odp., Blogger mesens said...

Ahoj Luboši, díky za komentáře!
- S tím asfaltem to je zajímavá myšlenka, každopádně teď mi tak jako tak nezbývá než to kombinovat.
- Ohledně Asics Kayano, přesně v Myslékově jsem je sháněl, ale bohužel ani tam už nemají...
- Tvůj čas na maraton hovoří jasně - ať tak či onak, aerobní tragéd nejsi, na váze zjevně nezáleží ;)

 
At 9:55 odp., Anonymous Anonymní said...

V Myslíkovce jsem si Kayana kupoval v půlce ledna, ještě je tam měli. Ale oni je spíše stáhli z prodeje a čekají na letošní kolekci, tedy Kayana XI.
Nepodceňuj se. Taky jsem byl tragéd, i když třeba teď běhám relativně dobré časy. Upřímně řečeno: nechtěl bych znova začínat, mít 105 kg a zastavovat se každé dva kilometry kvůli totálnímu vyčerpání:-)
Důležité je, abys běhal pravidelně, ne moc rychle a aby každý trénink měl svůj účel (tedy se neuštvat, střídat tvrdé s lehkými a jednou týdně dávat delší výběh).
Pokud máš nějaký základ z kola nebo běžek, měl bys být v pohodě a schopen po 4 měsících tréninku dát maraton pod 4 hodiny.

 
At 10:10 odp., Blogger mesens said...

Pořád si nemůžu pomoct - 5:40 na kilák je pro mně zatím nepředstavitený ... ale budu se alespoň snažit to uběhnout, nezmrzačím-li se do tý doby... Jak často vlastně běháš?

 
At 10:18 odp., Anonymous Anonymní said...

Loni jsem běhal pětkrát týdně, v lednu jsem začal šestkrát. Ale z toho třikrát jde jen o lehký trénink, kdy běhám relaxačně při nízké tepovce, abych jen promasíroval svaly a odplavil laktáty.
Jak často běháš ty? Máš nějaký tréninkový plán, nebo běháš jen tak podle nálady?

 
At 10:22 odp., Blogger mesens said...

Teď se snažím čtyřikrát až pětkrát týdně. To ovšem neplatí o únoru :( V lednu jsem zkoušel jednou týdně delší běh, ale měl jsem trable s tou nohou. Jinak obecně - přes týden jak se k tomu dostanu (2-3x), přičemž až bude lépe zkusím maličko rychlost. O víkendu vždycky, se teď snažím...

 
At 10:33 odp., Anonymous Anonymní said...

Také jsem před svým loňským prvním maratonem zkoušel 4-5x týdně a do PIM jsem nezaběhl v kuse delší štreku, než bylo 12 km. A taky to šlo:-)
Na trénink rychlosti bych se možná soustředil až poslední měsíc (nebo se na ni před prvním maratonem úplně vykašlal) a do té doby spíše dával pomalé delší běhy, aby sis, aspoň co to půjde, zvykl na zátěž. Není důležitá jejich délka, ale spíše čas, který strávíš v pohybu na nohou, takže nějakou rychlostí se vůbec netrap. Prostě odklusat za 2 hodiny 20 km či podobně je lepší než běhat rychle 5 nebo 8 km nebo se dokonce pokoušet o nějaké intervalové osmistovky atd.
A zkus, pokud zdraví dovolí, nemít delší pauzu než jeden den. I kdybys měl vyběhnout jen na pomalých 20-30 minut. Tělu to hodně pomůže.

 
At 10:42 odp., Blogger mesens said...

Díky moc Luboši za rady, taky už na to pomalu přicházím. Snažím se pokud možno nevynechávat a běhat co to jde, i když třeba jen půl hoďky v rámci odpočinku. Dík! M.

P.S. Těma 12km jsi mne dostal... ;)

 
At 10:52 odp., Anonymous Anonymní said...

Rady nás všech tady v komentářích mohou znít jakkoli lákavě a "chytře", ale nejúčinnější je samozřejmě učení se z vlastních chyb. Četl jsem xkrát, jak jíst před během, ale dokud jsem jednou nedostal při běhání takové křeče do střev, že jsem se málem po..., tak jsem na to kašlal:-) Od té doby si dávám sakra pozor.
A podobně je to se vším. Kdybys cokoli potřeboval, jsem ti k dispozici na forrestgump@seznam.czJe to sice fráze, ale fakt vytrvej. Za ten neskutečný pocit v cíli to stojí. Taky jsem si před prvním maratonem říkal, že to nemůžu zvládnout, ale když pak běžíš obklopenej desítkami a stovkami lidí, který trpí stejně jako ty, po trati tě povzbuzují kamarádi, tak to zvládneš. Uvidíš!

 
At 11:02 odp., Anonymous Anonymní said...

A ještě poslední věc: kup si zítra (nebo ve středu?) Lidové noviny. Od minulého týdne tam v příloze Zdraví vychází seriál Jak uběhnout maraton. Najdeš tam spoustu dobrých rad o všem možném i tréninkové plány na PIM pro běžce s ambicemi od 3:30 do 6:00).

 
At 12:16 odp., Anonymous Anonymní said...

No jo no. V lednu jsme měli březnové počasí, tak teď máme prozměnu lednové. Ale je fakt že už z toho mám taky švába na mozku - dokonce jdu raději dobrovolně dvě hodiny točit na ergáči než abych šel třeba na běžky. Ani běhání v metrovejch závějích už mě nebaví. Jáááá chcíííí jaróóó :))

Jinak vítej zpět z dovolené.

 
At 9:22 dop., Anonymous Anonymní said...

Asi Vás chlapci ze severu trošku naštvu, ale v Plzni to počásko neni zas tak strašný. Do předvčerejška svítilo slunko, takže jsem si každý den dal nádhernou zimní bajkovačku. Teď je tu divně mokro, takže pro změnu vyběhnu, ale metrový závěje se nekonaj. Gibon

 

Okomentovat

<< Home