středa, února 09, 2005

Běh, Internet & vy mi teda dáváte... ;)

Už jsem zde několikrát psal, že jsem překvapený, kolik má tragédí deníček návštěvníků čtoucích mé amatérské zápisky. Je to vůbec zvláštní. Zatímco cyklistice je věnována spousta nejrůznějších webů, s běháním to je výrazně horší. Nevím, čím je to způsobeno, byť mám jistá podezření. Například cyklisté věnují velkou spoustu času diskusím nad svojí technikou, tudíž je hodně o čem psát. Slovy cykloklasika: "Správného bajkera zajímají pouze dvě věci - nové komponenty a sex" ;) Běžci mohou diskutovat efektivně leda tak nad běhací obuví, což zcela jistě tak aktraktivní není. Běžec prostě většinou nekecá, nezastavuje se společně s balíkem po hospodách, ale jen nazuje boty a běží a běží... Běžci jsou dle mého daleko tišší a uzavřenější komunita než cyklisté, možná je to dáno též aktuální obrovskou popularitou cyklistiky. To není jen klad, naopak si docela myslím, že běžci jsou dost často značné individuality ;) Běhat prostě nemusí být tak super úžasné (zejména pro okolí) jako najezdit ročně osmdesát kilometrů na naleštěném oři za sto tisíc ;)

Tohle všechno se odráží na internetové běhací komunitě. Přiznejme si, ta je v české kotlině relativně chudá, v dobrém i špatném slova smyslu. Seznam hlavních webů, na které jsem narazil při svém brouzdání a poznávání běhu najdete tradičně na pravé straně obrazovky tohoto blogu. Proto mne ale moc a moc těší, že jeden z nás (věrný a velmi fundovaný komentátor mých zápisků) řečený ManInTheShadow si založil svůj vlastní deníček "Kam až mne nohy donesou", který pochopitelně moc doporučuji ke čtení, protože autor má zjevný smysl pro psaní. Držím palce!

S tím souvisí i opětovné poděkování za spoustu mailů a komentářů, které mi posíláte a na které se podle časových možností snažím odpovídat. Nicméně - drtivá většina z vás poněkud zapomíná, že píše aerobnímu tragédovi :) Například výše zmíněný MITS má za sebou běžeckou kariéru, je mu šestadvacet a svou desítku šacuje za tři čvrtě hodiny, což je pro mne zatím nedosažitelné a po pravdě to ani nezkouším.

Nebo sympatická běžkyně Radka. Napsala mi krásný email, jak mi fandí, jak je vlastně začátečnice, jak má málo zkušeností, jak loni běžela svůj první maraton - za 3:33!!! V tu jsem poněkud zkropen ledovou vodou ;) Jak je možné, že já se neflákám a mohu doufat v čas tak akorát kolem 4:15, a to si ještě nesmím nic udělat při tréninku nebo při samotném závodě, což není zdaleka jisté... ;)

Nebo běžec začátečník Michal, který mi napsal, že také neběhal a chce běžet PIM a že si jen tak tréninkově (jeho slovy "podle mého vzoru") zaběhl svůj první půlmaraton... za 1:38!! ... no to bych hodil ty svoje boty do kamen! ;) Vy mi teda dáváte... :))

3 Comments:

At 11:00 dop., Anonymous Anonymní said...

Teeeda!!! ... hezky se to cte ! ... takhle me jeste nikdo nepochvalil !!! ;-))) ... ale vazne ... vubec nezoufejte, vykony o kterych mluvite nejsou nijak nedosazitelne ... zvlaste ne pro "tragedy" jezdici par tisic kilometru na kole rocne a kteri uz vedi ze maji dostatecnou vuli na zabehnuti temer jakekoliv vzdalenosti. Verte tomu, ze dobra rychlost prijde sama od sebe ... staci behat souvisle par mesicu i klidne tim nejpomalejsim tempem a uvidite ze pri rychlostim testu budou vysledky vyrazne lepsi. S jarem a oteplenim jde forma nahoru navic taky ... v podstate samovolne ... a ten posledni nakop je konska davka adrenalinu az pobezite prvni (a jakykoliv dalsi) zavod ... jestli vydrzite behat (i kdyz osobne bych vase dlouhe behy rozdelil do vice dnu) tak v breznu dubnu date prvni zavodni 10K v pohode pod 50'.

 
At 11:31 dop., Anonymous Anonymní said...

Tedy, já Vás také čtu i když neběhám, ale jezdím na kole a to silničním. Opravdu dobré čtení!

Mohu Vás ujistit, že o silnicích existuje snad ještě méně pořádných webů než o běhání.
Na blog silničního nadšence jsem jetě nenarazil!
Nicméně jsem Vás hned na začátku doporučil mému známému, který také začíná běhat a moc si Vás pochvaluje!!

zdravím

 
At 2:08 odp., Blogger mesens said...

Já vím, protože jezdím hlavně na silnici, bajk mám tu a tam pro
radost. Silničáři se vlastně v leččems běžcům podobají, ale díky našim
balíků spíš vytváříme větší party ;)

Na silnic je určitě míň frajírků než na bajku, v tom se podobáme
běžcům, alespoň doufám.
Díky za podporu!!

 

Okomentovat

<< Home