úterý, března 22, 2005

Kayano


Tak jsem se dočkal. Jak jsem psal už tady, na základě dobrých referencí jsem si vybral své (doufám) definitivní (ostré) běhací boty, ve kterých by mé vetché tělo mělo přežít maraton. Jsa dostatečně vyškolen tím, co mohou alespoň s částečným přispěním boty způsobit, rozhodl jsem se nejít do kompomisů a vybrat skutečně asi jedny z nejlepších běhacích bot, co jsou na trhu. Doufám, že se brzy ušpiní a budou vypadat ošuntěle (=nebudou nápadné), protože pro tyto boty by mohlo být urážkou, že je obouvá takový pseudoběžcochodec ;)

Jak známo, Kayana už jsem sháněl, leč tehdy před měsícem bezvýsledně. Loňská kolekce Asics už nebyla, letošní ještě nebyla. Všechno spustil laskavý čtenář mého blogu JR, který mi napsal mail, že u Kohinorky prý mají Kayana se slevou. Hned jsem tam včera vyrazil, ale bohužel měli pouze jedny a o číslo větší, než potřebuji. S slzou v oku jsem cestou zpět zavolal distributorovi Asics do Myslíkovy se zeptat na stav a hle - nová kolekce už dorazila, prý ji ale ještě nemají vybalenu. Na nic jsem nečekal, otočil svého oře a šup tam. Nedbal jsem slov o tom, že "mají ještě všechno vzadu" a ať "přijdu později", přinutil je vytáhnout konkrétní boty (Kayana) v konkrétní velikosti. Chlapec byl chápavý a já za chvíli odcházel nejen se zbrusu novými Kayany 2005, ale ještě jsem si přikoupil loňské Asics běhací tričko s dost příjemnou slevou (pochopil jsem totiž, že po oteplení vlastně nebudu mít v čem běhat, bavlněné tričko není jak známo zrovna super...)

Včera jsem porušil zásady a vyrazil večer na opulentní večeři s bývalými kolegy (rajská polévka - špagety - zmrzlina, vše s hektolitrem zeleného čaje, coly light a minerálky), před půlnocí dorazil domů a kdyby mně někdo viděl jak o půlnoci poskakuji po bytě v nových botech pouze ve slipech a zkoším "cushioning" ... až takovou jsem měl radost ... ;)

Dnes ráno jsem v nových botkách vyrazil do jarního prosluněného počasí na svou asfaltovou desítku. Musím říci, že Kayana jsou opravdu jinde než mé věrné dosavadní běhací boty (pravda, aby taky nebyly, cena je fakt dost vysoká). Došlap je až neuvěřitelně měkký, jsou to takové nesmírně příjemné bačkůrky.... Na asfaltu má člověk pocit jak kdyby běžel po optimálně měkkém terénu. Zážitek. Pochopitelně, boty jsou sice někde jinde, leč slabý běžec zůstává. Boty nemohou nahradit rychlost, to by to musela být péra Maxipsa Fíka. Mohou ale (asi) snížit pravděpodobnost zranění. Uvidíme. Zajímavé je, že Kayana nejsou nijak extrémně lehké, váží chlup nad 370g. Například mé levné a dobré NB 716 jsou dokonce o zhruba deset gramů lehčí. Jenže o váze to (jen) není. Ten pocit, když si člověk poprvé do Kayan vleze, zašněruje tkaničky a projde se, je prostě úžasný.

Kayano neKayano, desítku jsem dal, bylo to určitě o moc lepší než v pátek a určitě o něco horší než v neděli. Ale pocity jsou veskrze dobré, ze sluníčka, z nových botek (absolutně nezanevřu na své dvoje NB, ty jsou na trénink výborné), a tak vůbec. Tepovka se pohybovala okolo 150, srdce a organismus by chtěli běhat rychleji, ale "podvozek" prostě nestíhá. Jak by také ne, když nemám naběháno...

prasátko: 80, 3kg

6 Comments:

At 1:12 odp., Anonymous Anonymní said...

Gratuluju k novým botám. Taky zaběhávám nová Kayana (tedy loňský model, ale nová jsou) a je to paráda. Nejlepší bota, jakou jsem kdy na noze měl - i když ani Mizuno Rider nejsou vůbec špatné.
Z té váhy se neděs. Kayana jsou těžká, protože je to tzv. tréninková bota. Tedy jsou primárně určené na velký objemový trénink, jejich hlavním posláním je co nejvíce chránit při náročném tréninku klouby před nárazy.
Zkušenější maratonci trénují v Kayanách či podobných modelech jiných značek (v přípravě na maraton naběhají třeba 1500-2000 km), ale samotný maraton běží v lehčích botech (od 220 g do 300 g). Dají se na tom ušetřit takové 3-4 minuty. Ale u tebe je samozřejmě hlavní uběhnout maraton a neodskákat to zdravotními problémy, takže Kayana jsou ideální.

 
At 2:15 odp., Blogger mesens said...

Tři až čtyři minuty se v těch pěti hodinách ztratí... ;)

 
At 9:50 dop., Anonymous Anonymní said...

Mám Kayano IX. Oproti obyčejným adidaskám za 1200,- ve kterých jsem doposud běhal je to výrazný rozdíl, pokud jde o "odpružení". Poněkud nepříjemně mě překvapilo provedení prostoru pro nohu (nevím, zda to má nějaký přesnější termín ;-) Při běhu cítím na dvou místech nějaké švy nebo co to je. Dá se s tím běžet, ale je to nepříjemné (zvlášť u bot za 3500,-). Bohužel při zkoušení jsem měl trochu silnější ponožku a nevšiml jsem si toho. Plánuju v nich příští tejden běžet půlmaratón, tak jsem na to zvědavej...

BTW koupil jsem je před třemi týdny v Liberci.

Zdravim
Petr

 
At 10:16 dop., Blogger mesens said...

Já jsem zatím úplně v pohodě, šev necítím, ale to je asi moc brzo. Taky je to možná tím, že jsem zvyklý běhat v maličko silnějších ponožkách, vyhovuje mi to...

 
At 2:36 odp., Anonymous Anonymní said...

O těchhle botách jsem ještě neslyšel. Kolik toho vydrží?
Já běhám v adidaskách za patnáct kil a za pár měsíců jsou šíleně rozbité.

 
At 12:32 odp., Blogger mesens said...

Myslím, že by dle zacházení a váhy běžce mohly vydržet tak 800 - 1200km... ale to by zde asi poradili zkušenější borci...

 

Okomentovat

<< Home