pondělí, dubna 25, 2005

Kolik vlastně vydrží boty na běhání?

Už delší dobu přemýšlím, že vlastně není známo, kolik vydrží boty na běhání. Výrobci o tomto parametru zarytě mlčí a mne tak napadá, že normální běžec vlastně neví, co má od svých botek v tomto směru očekávat... Ani vlastně není jasné, kde by takovou informaci měl hledat.

Já mám zkušenost se svými prvními běhacími Adidaskami, které s velkou pravděpodobností vydržely jen necelých 500km a mám podezření, že jejich "prošlápnutí" minimálně přispělo k mému zranění v lednu. Stačila změna bot a problém se zatím nevrátil... (ťuk ťuk na dřevo).

Rád bych tedy využil příležitost, že tento blog čte docela dost lidí, kteří už s běháním zkušenost mají a určitě několik párů "oběhali". Otázka zní: kolik kilometrů vlastně vydrží boty na běhání? Prosím pište do komentářů k tomuto zápisku nebo mi pošlete mail. Dík!

10 Comments:

At 1:13 odp., Anonymous Anonymní said...

Tak jo...vicemene pravidelne ctu Tvuj blog, motivuje me k dalsimu behani - sam to znas, jak se cloveku obcas nechce, rikavam si: 'Traged' uz zas dal desitku, prece nedopustim, aby nabehal vic jak ja:)) Srovnavam, kolik toho nabehas jako pripravu na maraton, a kolik toho 'dam' ja. A reknu Ti, jsi dost zarputily bezec :)), nemam strach, ze bys ten maraton neubehl. Drzim palec.
Co se bot tyce, posledni (New Balance 830 - naprosta spokojenost) mi vydrzely cca dve sezony, ted zkousim nove Mizuno (jsou to backurky:))..no, jsem zvedav, kdy je proslapu. Pan prodavac mi rikal, ze bezecke treninkove boty vydrzi cca tisic kilometru (?). Tedy ty kvalitni (nadaval pri tom na Nike).
At kolena nezlobi (vloni jsem si rozbil koleno tyden pred PIM a na 3 mesice bylo po behani) a drz se.

 
At 2:28 odp., Blogger mesens said...

Tak to já teda mám strach, že to neuběhnu. Vždyť jsem max. kdy dal chlup nad dvacet... Díky za podporu.

Zatím kdo mi co říkal, tak že boty vydrží kolem tisícovky, ale našel se i jeden kolega, který na tréninkovkách naběhá 5 tisíc (!)

 
At 3:02 odp., Anonymous Anonymní said...

No dobrý, ale jak se pozná, že mají boty už svý odběhaný?

 
At 3:25 odp., Anonymous Anonymní said...

Říká se, že vydrží zhruba 600-800 km, samozřejmě se to liší podle modelu a značky.

Ne že by se pak snad začaly trhat, nebo došlo k jinému okem viditelnému poškození, ale už nefungují různé ochranné prvky jako gely, vzduchové polštáře atd. Hůře tlumí, není tak dobrý odraz nebo plynulý přechod od paty ke špičce.

Ale to neznamená, že by se po 800 km měly boty automaticky vyhodit. Spíš by se v nich pak nemělo běhat po asfaltu nebo na dlouhé štreky, ale není chybou je vzít na nějaký krátký regenerační výklus do lesa na měkký podklad.

 
At 9:16 odp., Anonymous Anonymní said...

Nejdříve bych Ti chtěl napsat - žádný strach z maratonu, při tom co jsi zatím naběhal a jak - si myslím nemusíš dělat obavy. Já jsem před svým prvním maratonem před třemi lety taky neměl naběháno nijak závratně moc a taky v kuse ne víc než dvacet kilometrů a nakonec to bylo ještě deset minut pod čtyři hodiny. A o rok později už za tři třicet :-).
A co se týče bot tak nedám dopustit na Mizuna. Ty moje současné (ani nevím jejich přesný název a jsem líný jít najít krabici) už mají za sebou více než 1200km a na pohled bys to na nich nepoznal. I subjektivní dojem z nich je pořád stejný a nohy netrpí nijak víc, mám pocit. Jenom se děsím aby se s nimi nic nestalo během následujícího měsíce, nerad bych si před PIMem zvykal na nové...

 
At 11:14 dop., Anonymous Anonymní said...

No vida, prima, už jsem aktuální zápisky našla. Jsou opravdu moc fajn. Botky: Miloš Škorpil radí koupit nové po 800 až 1000 km. Asi to tak bude, mé Saucony, byť skvělé, letos na půlmaratonu nefungovaly už tak dokonale, ke konci mě bolely plosky. Do lesa ale ještě budou v pohodě. Koupila jsem si Adidas Supernova, snad budou dobré, doufám. Naopak s New Balance nemám zvlášť dobré zkušenosti. Ahoj! Jitka.

 
At 12:10 odp., Anonymous Anonymní said...

Těžká otázka-pokud boty používáš na svoji váhu,tak by měly vydržet cca 1.000km bez újmy,kromě toho,že se roztáhnou..Na dlouhý běhy jsou ideální New Balance,Asics,Saucony. Jak se z nich stanou"bačkory" tak už jen tak do lesa,pohodička..
Držím Ti palce na PIM,ale bacha na to,jestli si 90% odběhl po měkkým v lese,tak věř že 20na asfaltu je něco úplně jiného,byť s dobrýma botama,než po lese,byť v kopcích...Měl bys dát před PIMem určitě nějaký asfaltový běh(závod),ať víš,co ti to udělá s koleny,kyčly,čtyřhlavým steh. svalem,...Držím palce. Dušan

 
At 10:45 odp., Anonymous Anonymní said...

me vydrzi boty cca 1500 km, ale podstatne u me je to, ze beham hodne lesem (pesiny, lesni cesty) - spis boty vyrazuju ne kvuli "proslapnuti", ale kvuli "defektu paty" (mam "ostrou patu", ktera tak po 300 km zacne prodirat vnitrni textilii a po cca 1000 km v botech uz nejde absolvovat delsi behy - bota je v tuto chvili pro mou nohu idealne rozchozena, ale jsou problemy s patou). Ke znackam - nejoblibenejsi: Asics, nejmene oblibene: New Balance (nejrychleji se mi nicili vnitrni textilie, u 2 ruznych modelu stejny problem - odlepila se podrazka po cca 700 km)

 
At 11:23 odp., Anonymous Anonymní said...

Tisic kilometru se mi zda strasne malo. Ja beham ve svych treninkovych Asicsech uz nejmin sest let (nabehano asi 3000 km) a jsou stale (samozrejme subektivne) v pohode.
Na Asicsy proste nedam dopustit.

Jinak drzim pesti, aby vysla zaverecna priprava podle predstav a hlavne do vlastniho maratonu.

 
At 6:26 odp., Blogger Unknown said...

Zdravím běžce,
Jen chci přidat osobní zkušenost. Běhám každý den 6km. po asvaltua vyzkoušel jsem různé boty. Jen tak na zkoušku a spíše ze zvědavosti jsem koupil turfy Adidas adizero za 750,- v akci, pořádně jsem je naipregnoval indulonou a světe div se, drží už 700km. Jen mám prodřenou patu ale to jen proto, že jsem vemeno a pořádně si boty nedotahuju.Jinak vypadá, že ještě nějaký čas vydrží.
Zdar Fanda

 

Okomentovat

<< Home