pátek, dubna 22, 2005

Zbývá měsíc...

... co dodat? Maraton máme přesně za měsíc a logicky mám pocit, že nemám natrénováno (vlastně to není pocit, ale prostý fakt). Představa uběhnutých čtyřicet dva kilometrů a chlup ve mne nevyvolává přesvědčení, že to bude v pohodě ;)

V úterý jsem dal na moje poměry rychlejší desítku (cca 52 minut), opět s dost nízkou průměrnou tepovkou 152. Tepovky ještě zbývá dost do anaerobního pásma, ale nějak se srdíčko nevytáčí do těch správných otáček. Nicméně paradoxně dnes ráno jsem šel další desítku, pět kilometrů do lehkého kopce (ca 100m převýšení), pět kilometrů zase zpět. Naschvál v úplném klídku, nahoru dost pod 150. Obrátím se, běžím dolů z kopečka, úplně v klidu, dech klidný a šup - tepovka 160. To jsou pak všechny poučky v čudu. Faktem je, že možný klíč je v tom, dohrabat se k tukovému spalování v klidu a pak jde všechno snáz. Když jsem se tímhle mechanismem po půlhodince "tukově zažehl", najednou byla tepovka větší a tělo by běželo úplně samo. Zajímavé pocity, zajímavé závěry.

Chybí mi opravdu dlouhé běhy. Vím to. Mám ještě trochu času to napravit. Vidím to na ještě tak dvě tři pořádná přetáhnutí těla ocelovou tyčí (dlouhé běhy), aby pak tělo bylo náležitě připraveno na přetáhnutí pořádnou traverzou (maraton) :))

prásátko: pořád stejně, prostě mi to hubnutí nejde. A to se zas nijak extrémně nepřežírám.

5 Comments:

At 10:01 odp., Anonymous Anonymní said...

Teď už hlavně žádný stres, do maratonu už toho stejně nejde moc natrénovat. A něco dohánět není dobrý nápad.
Ještě tak dva týdny tvrdého tréninku (třeba tenhle i příští víkend zkusit dát dlouhý běh 25 km) a pak dva týdny postupně ubírat zátěž, aby tělo bylo na maraton odpočinuté a taky lehce - jak to říct? - "nadržené":-)
Možná by bylo dobré si zkusit jeden závod, třeba na 10 km. Člověk se tam dobře naučí aspoň něco málo z taktiky: minimálně nepřepalovat začátek a třeba se i naučit běžet v závěsu:-)

 
At 10:46 odp., Anonymous Anonymní said...

Nevím, jestli to platí obecně, pro každé tělo, ale i já mám po přechodu na tuky větší tepovku a taky teplotu, víc se potím.
Jako závod-trenink znovu doporučuju Praha - Brandýs 21,1km 8.5.2005
Rosťa

 
At 11:22 odp., Blogger Running Shadow said...

Nemam obavy, ze bys to neubehl, ... otazka je jen za jakou cenu ;-)) ... co se tyce dlouhych behu, radit nebudu, behas o dost dal nez ja, a jsou tu na to jini experti. ... ale za jedno bych se opravdu primlouval, jeden jedinej bezeckej zavod jeste pred marathonem ... jestli to bude desitka, nebo dvacka, asi to je jedno, ale tu atmosferu je lepsi zazit na vlastni kuzi jeste pred velkym PIMem. ... i kdyz, nazavodil ses dost na kole, tak kdo vi ... treba bys jen behal se sovama do Aten ;-))

 
At 9:09 dop., Anonymous Anonymní said...

Já jsem si chtěl taky ještě zaběhnout nějaký závod, ale protože na Brandýs nemůžu, vybral jsem si 14.5. 10 km na Hvězdě, který pořádají "přátelé piva" :-)
http://www.pratelepiva.cz/

Sice je to jenom týden před maratonem, ale zase je to jenom 10 km, tak by to snad nemělo moc vadit. Na Hvězdě se běhá nádherně a to pivo snad nebude při běhu povinný :-)

Pubi

 
At 9:46 dop., Anonymous Anonymní said...

Nazdar borče (nebo tragéde, jak chceš). Mosím řéct, že teho naběháš docela dost, klobouk dolů. Já si občas dám takových šest sedm kiláků, někdy s kamošem, někdy jenom se psem.
Popravdě, mě taky dlouhé běhání nebaví. Jakmile běžím déle než půl hodiny, začíná mě to prudit. Našel jsem si "tréninkového partnera", ale ten zase dýl jak půl hodiny rozhodně nevydrží, takže ti moc neporadím.
http://pejsani.web2001.cz/kdo_jsem.php
Hynek Trávník h.travnik@seznam.cz

 

Okomentovat

<< Home