středa, května 18, 2005

Na cestách v nejnevhodnější dobu

Jak jsem avizoval v minulém zápisku, v nejnevhodnější dobu jsem musel na nějakou tu cestu. Noční let, tady kde právě píšu je strašný vedro (30+++), chce se mi spát, v noci na pátek zase noční let. Fujtajxl. V pátek ráno se vracím a skutečně nepůjdu do práce, ale rovnou do ležaté polohy pospávat, odpočívat. V pátek večer se zkusím ještě proběhnout, v sobotu projít, uvidíme. Pokud se mi podaří dorovnat ten spánek, tak by to snad mohlo být jakž takž, ale dost se toho bojím. Teď už chápu, proč se maraton běhá v neděli. Ti, kteří na něj přicestují, přece potřebují nějakou tu aklimatizaci.

Včera večer jsem si ještě byl trochu zaběhat, rozhýbat se. Padla tam šestka, byl jsem trochu prkenný (nohy), ale šlo to. Jinak tepovka naprosto v pořádku, uklidnila se po doběhnutí za 30 vteřin, což znamená odpočinutého človíčka. Uvidíme, jak se mnou zamává cesta a potažmo vedro (schovávám se jak můžu a povaluju se jak můžu, práce nepráce ;). Pátek - sobota se vrátit do fazóny. Ufff....

Já vím, už se opakuju, ale moc děkuju za milé a moudré komentáře a podporu. Nicméně je fakt, že to nabralo rozměr, který jsem opravdu nepředpokládal. Vy, drazí čtenáři, jste mi vlastně zablokovali cestu z toho vycouvat :-/ Koneckonců jsem si to ale způsobil sám ... Je to trest za grafomanství potažmo exhibicionismus? Mám psychologický plán. Až poběžím, zkusím si představovat, co budu sem na blog psát, pak to snad nějak odklepu (odejdu - dojdu). Pořád si myslím (ale fakt), že tu dálku nemůžu uběhnout, ale to se dá ověřit jedině tím, že to zkusím. Jak mi řekl můj kámoš elitní amatérský cyklista R.: "Hele, udělal's pro to cos moh'. Teď už to neřeš." Má pravdu. Ale fakt taky je, že podruhý bych takovou kravinu neudělal a nechal si víc času ;)

P.S. Tučňák mne se svou ideou na transparent opravdu vyděsil, to už bych byl opravdu za potácejícího se debila ;) Přece nemůžu z maratonu dělat takovou vědu, když ho běhá kde kdo, žejo ;) Naštěstí mi ale napsal, že to na maraton nezvládne, tak šoupnul na svůj blog alespoň fotku. Fakt děkuju za podporu, ale teď už "to musím zvládnout sám", jak zpívá bard Kája. A neposrat se z toho, sakra. Jsem sám na sebe fakt naštvanej, že se z toho maratonu tak stresuju, to jsem takovej posera??! Fakt že asi jo. No, ale alespoň se doufám obecenstvo baví aneb "true tragéd - live".

27 Comments:

At 9:58 odp., Anonymous Anonymní said...

Nějakou dobu tvůj blog sleduju a tak se přidávám k těm co drží palce a fandí ti

 
At 10:02 odp., Anonymous Anonymní said...

čau tragéde,
nedávno jsem čirou náhodou zabrousil na tvů blog a je fakt dobrej. Jinak tý dýlky se neboj, protože to v pohodě hecneš (naběháno máš dost). Taky jsem se poprvý bál, že to nemůžu uběhnout a nakonec se to docela dalo - atmoška tě pěkně nakopne. Jinak pořádně jsem si maraton užil až když jsem ho šel potřetí :-)). Z těch 30 stupňů bych si nic nedělal, protože má být v neděli až 27° :-((( - takže budeš už aklimatizovanej. Takže držím palce
Majkl

 
At 10:21 odp., Anonymous Anonymní said...

Poprvý se bojí každý, mě se třásly kolena, když jsem loni vybíhal Pařížskou vstříc prvnímu Marathonu. "To jsi si teda zkusil hodně!", říkal jsem si. A dorazil jsem to do konce.
Dáš to, uvidíš! Časem, co Ti tady předpovídají bych si tak jistý nebyl, ale i 4:20 bude na první Marathon skvělých, uvidíš.
S tou aklimatizací je to fakt, Tvoje tělo bude mít dost náskok.
Rosťa

 
At 2:36 dop., Anonymous Anonymní said...

Do teto doby jsem ti napsal pouze jeden komentar,ale protoze chybi par dnu, mam nejakou potrebu jeste neco pridat. Trochu odkryju nasi komunikaci (vlastne muj monolog),kterou jsme meli po telefonu: do 20km to das, protoze to mas odzkouseny, do 30km si toho ani nevsimnes. Mezi 30 a 35 to mozna bude mensi, ale fakt mensi pruda a pak to je od nas pod hrad a zpatky a to chodime s detmi pesky.Takze koukej maknout. (Vsem co maji zkusenost s maratonem se omlouvam za zjednoduseni,sam jsme ho nedal, ale treba nekdy ...) Tu lahev co jsme vsadili, rad koupim.
Ale hlavne bych byl rad, abys zase zacal jezdil jezdit na kole, uz mi docela dost chybis, kamo. No a jestli je tohle fakt pro tebe priis maly maso tak ti koupim plavky a muzes se zacit pripravovat na trojboj a ver ze do toho bych snad sel s tebou.
Drzim ti opravdu moc palce.-H-

 
At 8:21 dop., Anonymous Anonymní said...

1) Drzim palce!
2) A je to tady, cekal sem kdy tady padne slovo triatlon, protoze maraton ubehne prece kazdy :^) na kole mas najezdeno a par bazenu navic te nezabije :^))

 
At 8:38 dop., Anonymous Anonymní said...

Jen tak mimochodem: kolik jste letos naběhali km? Já mám 600 - sice je to míň než jsem si plánoval, ale snad to bude stačit. Prostě to cítím, že se na ten běh nohy už těší :-)

A pak ještě další moje začátečnická otázka: berete si s sebou na maraton ledvinku? Já nemám u shortek žádný kapsy a nevim, kam narvat všechnu tu umělou stravu apod., tak o ledvince přemýšlim, i když se mi jí moc brát nechce.

Pubi

 
At 8:49 dop., Anonymous Anonymní said...

Pubi, všechno možný už je dokonale promyšleno, jen tohle ne, viď? Já jsem dokonce sháněla kraťasy s kapsičkou, ale marně. Ledvinku si neberu, budu mít v každé ruce 1 gel a to je všechno. Nic dalšího, myslím, není potřeba. Já zase ale pořád nevím, co si dát ráno k snídani. Zapomněla jsem, co jsem snídala před rokem. Poraďte mi, prosím! Jitka.

 
At 9:16 dop., Anonymous Anonymní said...

Jitka: Tak to já si toho potřebuju brát s sebou víc - gely mám 3, pak ještě soli Penco, pro jistotu náplasti a ještě potřebuju kapesníky. No a to do ruky těžko poberu :-( Ještě jsem si myslel, že bych se domluvil s kamarády, aby mě zásobovali po trati, ale to neni moc spolehlivý (po zkušenosti z půlmaratonu :-))
Jinak k snídani si ráno dám čaj, džus, banán, piškoty, možná nějakou housku s medem a vajíčko natvrdo, který možná neni zrovna nejlepší strava, ale mám vyzkoušený, že mi to tak vyhovuje :-)

Pubi

 
At 9:23 dop., Anonymous Anonymní said...

Strava je dulezita hlavne vecer predem a rano uz jen lehce.Na trati je dulezity pitny rezim,tak nezapomente!Vsem vam drzim palce.

 
At 10:15 dop., Anonymous Anonymní said...

Jitko: já mám opasek od Adidasu se čtyřmi malými 1 dcl flaštičkami a kapsičkou, do které se sice tuby s gely nevejdou, ale aspoň se tam vejde ampulička se solemi.
Snídat budu to samé, co každý den: cornflakes, musli, vločky, sojový lecitin, cukr, kiwi, jablko, banán a jogurt. Pít budu meltu.
Pubi: ledvinku si vezmi jen tu, co máš už vyzkoušenou. Do krve rozedřená kostrč není nic moc...
Rosťa

 
At 11:16 dop., Anonymous Anonymní said...

Tragéde, držím rovněž moc palce! Uvidíš, že to dokážeš. Nestresuj se počasím, nestresuj se mezičasy, jen si prostě užij ten úžasnej pocit. Možná přijdou i nepříjemné chvíle, ale za měsíc budeš určitě vzpomínat na to, cos dokázal, a ne na to, že to i bolelo.
Zlom vaz!

 
At 11:20 dop., Anonymous Anonymní said...

To pubi: Mám vyzkoušeno, že se mi malý gel (55 g) vejde na bok, pod pas elasťáků. A hlavně se tam při běhu udrží a nijak bokům nevadí.
Do malé kapsičky vepředu si ještě dávám pár pastilek hroznového cukru s příchutí, jsou zabalené, takže se cestou nedrobí ani nerozpustí.

 
At 11:45 dop., Anonymous Anonymní said...

Asi máte pravdu, že to bude lepší bez ledvinky. Já jsem s ní ani nikdy nezkoušel běžet, tak to radši nebudu riskovat. Takže něco narvu za pásek, něco do ruky a něco mi snad daji kamarádi po cestě :-)

Jitko, Rosťa sice píše, že si dá k snídani i jogurt, ale to dost lidem před běhánim nedělá dobře, takže na to bych si dal pozor.

Pubi

 
At 12:25 odp., Anonymous Anonymní said...

Pubi: jo, promiň, to jsem si neuvědomil. Mě jogurt 2 hodiny před během nikdy nevadil, ale ostatním asi ano.
Mléčné výrobky obecně se před během nedoporučují. Nejsem odborník, ale protože prvních 30 minut běží tělo na cukry, tuky z mléčných výrobků vadí. Těch prvních 30 minut je důležitých pro řádné prokysličení a přípravu na přechod na spalování tuků. Nebo tak nějak to je...Rosťa

 
At 1:15 odp., Anonymous Anonymní said...

Docela dborá debata o tom, kam si dát věci. také o tom pořád přemýšlím.

to Rosťa: jak se osvědčil ten opasek od Adidasu? mám pocit, že jsem ho někdy kdysi zahlédl.. Stojí to za vyzkoušení na dlouhé běhy? Mám žízeň spolehlivě už po 10. km

to Tragéd: s tím transparentem jsem tě nechtěl vyděsit, ale jak vidno, trochu jsem tě dostal :-)))

Držím palce, dáš to v pohodě.

Tučňák

 
At 1:28 odp., Anonymous Anonymní said...

pro Rosťu: no, ten opasek by mne taky zajímal...
ALENA

 
At 4:31 odp., Anonymous Anonymní said...

Já ho používám. Flaštičky jsou 4, dvě vepředu dvě vzadu, ještě jsem žádnou neztratil. Na 1/2M beru 2 kousky na M všechny 4. V katalogu Adidas Jaro/Léto 2004 má opasek označení RSP WATER BOTTLE HOLDER 035150 cena 490,- já jsem to měl se slevou z 1/2M. Opasek nedře, jenom občas vylézá nahoru na hrudník a musím si ho stahovat dolů, zapíná se na suchý zip. Jen ty originál Adidas flaštičky tečou (žluté fleky na bílem tričku) a hypotonický iontový nápoj je postupně obarvuje na žluto, jsou z umělé hmoty která asi ionťák vstřebává nebo co.
Já mám žízeň spolehlivě už po 5 km ale to je asi dáno hektolitry potu, co ze mě vyteče ven.
Rosťa

 
At 5:00 odp., Anonymous Anonymní said...

Souhlasím, že ten pás má něco do sebe. Nemám s ním žádné špatné zkušenosti.
Něbehám s ním tedy maraton, tam mi zatím vždycky stačila voda a ionťáky na občerstvovačkách, ale považuji ho za ideální na dlouhé výběhy po venkově. Zvláště na trasy, kde není cestou nějaká hospoda nebo občerstvení. Nedře to, dají se do toho navíc pohodlně schovat klíče a peníze.

 
At 10:02 dop., Anonymous Anonymní said...

zatim jsem zadny opasek na maraton nepotreboval - obcerstvovacky po 5km mi staci. ale diky za rady a zkusenosti.
nicmene veselou prihodu mam z maratonu v Kosicich pred tremi roky(nadherny maraton-mohu jen doporucit,letos 2.rijna). na 26km na me prisla takova krize, ze se mi zacalo tmit pred ocima,prestaval jsem kontrolovat sve telo, zacalo mi byt lehko az k mdlobam, ...tenkrat me zachranili dve mistni divciny jdouci z nakupu. Poprosil jsem je v naprostem zoufalstvi zda nemaji kousek cokolady- bezne s sebou lide preci nosi cokoladu :))) - a ony ...vyndaly z tasky tabulku, kus odlomily a verte nebo ne...srovnalo me to natolik, ze jsem dobehl. Diky vam nezname divciny.
ps pro doprovod: az pujdete v nedeli do mesta, vemte s sebou cokynu...jeden nikdy nevi, komu tim pomuze:)

 
At 10:25 dop., Anonymous Anonymní said...

Pro: papaaya. Tak já to říkám pořád, že čokoláda je prostě základ :-)

 
At 12:29 odp., Anonymous Anonymní said...

Tak hodně zdaru,jsem zvědavej na tvé postřehy po maratonu....Dušan
To Papaaya: letos se taky chystám do Košic-bude asi chladněji než v neděli v Praze:)

 
At 12:51 odp., Anonymous Anonymní said...

Až budeš číst můj vzkaz, tak už ti to bude stejně prd platný, ale nejdřív jsem si myslel, že si s tím maratonem děláš prdel, když vím, co je to zabalit ho na 39 km, ale teď už fakt věřím, že ty to dokážeš.

 
At 5:15 odp., Blogger Running Shadow said...

Budu drzet palce a vsem moc fandit, i kdyz samotnemu mi to ted moc nejde ... Zdravi RS

 
At 6:15 odp., Anonymous Anonymní said...

Zdravím,

předně jako pravidelný čtenář, se už jen přidávám a říkám v klidu, máš dost naběháno...

Nezapomeň jen v klidu na prvních 5km, nepřepal, věř, že budeš tak vyhecovanej, že nebudeš vědět ani co děláš...Úplná Matějská pouť:)

Od 20km si preventivně třeba dej sůl, byť se budeš cítit ještě v pohodě.. na 27km nebo 30km jako když najdeš:)

Občerstvení na trati.. Výborný připomínky.. Dle mých informací u registrace pokud si něco chcete dát na občerstvovací stanice (běžné u každého maratónu) není problém, důležité je označit-doporučují vlaječkou, číslem závodníka a nejpozději v sobotu donést. V neděli je už pozdě!

Já si nechávám poslat energy drink na 25km. Gel, čokoládu a picí pás od Addidasu budu mít s sebou.

Picí pás.. jo pravda co už bylo napsáno.. Také mi leze nahoru, ale jinak celkem ok. V pase mám 82cm a je moc velký na mě ale na základě zapínání na suchý zip je to ok..
Lahvičky barví, občas mi vypadne při běhu, ale to je má nešikovnos při zandavání.. Nenaplňovat vodou sycenou CO2 v Mělníku jsem měl po parádě hned po startu:)))
Využívám běžně na delší běhy v přírodě o víkendu a funguje. Minulý víkend jsem s tím vystačil na 17km a to bylo celkem dost teplo (24C).

Jo nevíte, kdo bude vodit na 3:30?

Snídaně: díky za ten jogurt.. to jsem nevěděl, že to

A závěrem.. Minulý rok byl PIM 2004 můj první maratón a dnes už mám na kontě 3.

Všem běžcům přeji v neděli sílu, zdraví, zdar a pevnou vůli zejména na při návratu na Barrandovském mostě:)

 
At 7:20 odp., Anonymous Anonymní said...

To čirou náhodou vím - Miloš Škorpil (= vodič na 3:30). Někde jsem to četla. J.

 
At 4:09 odp., Anonymous Anonymní said...

Ahoj lidičky, poraďte mi prosím, kde se dá sehnat ten opasek. Marně se po něm někde pídím. Díky Gába.

 
At 5:34 odp., Anonymous Anonymní said...

Já mám běžecký opasek Nike, jsou ne něm tři ploché lahvičky obsahu 160 ml, kapsiška na gely apod. a přímo na opasku je plochá minikapsa na zip na klíč od domu nebo peníze apod. Opasek je na suchý zip, prodává se ve 4 délkách. Lahvičky jdou za běhu dobře vyndat i zandat a ještě mi nikdy nevypadla. Je super.

 

Okomentovat

<< Home