čtvrtek, května 05, 2005

Duben: poslední měsíční běhací shrnutí

Tak. A je to tady. Duben byl poslední celý měsíc před maratonem. Naběhal jsem 225 kilometrů a asi mohu klidným svědomím říci, že naběhat víc by už pro mé neběžecké tělo znamenalo v této fázi nemalé riziko, nožky jedou opravdu na hraně, byť srdíčko se fláká. S objemem jsem jakž takž spokojen. S čím spokojen nejsem, jsou naběhané objemy za březen, ale hlavně za tragický únor. To bude sakra chybět. Do maratonu se přiblížím k naběhané tisícovce. Teď už vím, že je to na maraton žalostně málo, ale jakmile jsem se jednou zakousl, tak se to pokusím přežít. Herbert Steffny a Ulrich Pramann prostě nekecají, když říkají, že na maraton je nutné alespoň dva roky běhat (třeba jen třicet týdně) a pak teprve trénovat na maraton.

Podařilo se mi dát tři delší (plus mínus dvě hodiny) běhy, z toho jeden horský. Taky se mi podařilo zažít běžeckou euforii, i jsem totálně vybouchl. Teď v květnu se budu nějak snažit využít ten zbytek času tak, aby ještě něco do 22. května dotrénoval.

Takže tedy obvyklá poučení za duben:
  • I já mohu naběhat přes 200 kilometrů za měsíc. Kdyby mi to někdo řekl v říjnu, to bych se smál, až bych se za břicho popadal.
  • Rychlost je bídná, ale za delší dobu by se něco málo natrénovat dalo, pokud by ovšem byl dostatečný objem. To ovšem neplatí na tento květen, to už je pozdě a navíc je málo naběháno.
  • V Praze se mi neběhá dobře. Doma je doma nebo na horách je na horách ;)
  • Závodněji pojatý půlmaraton není vytrvalostní závod. Běží se na krev od začátku do konce.
A cíle na květen? Přežít maraton pokud možno za kratší dobu než 4:30. Zdá se mi to teď nemožné. Vůbec tu příšernou vzdálenost uběhnout. Uvidíme.

12 Comments:

At 8:27 dop., Anonymous Anonymní said...

Tragéde, je jasný, že Tvé cíle jsou neúměrně skromné. Pokud se nic zvláštního nepřihodí, budeš mít naraton HODNĚ pod 4 hodiny! Jitka.

 
At 8:40 dop., Anonymous Anonymní said...

Obdivuju Vás a držim palce. S tím, co už jste naběhal, by pro Vás maraton neměl být problém.
Já se taky chystám na první maraton, ale nějak se mi nedaří dodržovat tréninkové plány a běhat tolik km jako Vy :-(
Doufám, že to pak nějak dopadne, pokud možno dobře :-)

Pubi

 
At 10:19 dop., Blogger mesens said...

Díky za podporu.

To Jitka: Jitko, díky za podporu, ale čas pod 4 hodiny je v tuto chvíli nereálný. Dvacet kiláků běžím nad 6 minut km a jsem rád že jsem rád. Myslím že maraton pod 4:30 je tak akorát. Kdoví jestli... :(

 
At 12:02 odp., Anonymous Anonymní said...

Držím palce!!Věřím,že to dáš-máš vůli,a to kromě naběhaných kiláků bývá na maratonu to nejpodstatnější..Jestli můžu radit,tak se při 1.maratonu vykašli na čas(stejně se po 30.km přestaneš dívat na stopky..),jinak to bývá dost velkej tlak právě na vůli..připrav se na to,že na trati budeš 2xtak dlouhej čas,než byl tvůj nejdelší běh a krize dřív či později přijde(pokud nejseš výjimka jako lubosh),ale na trati by tě měla udržet vzpomínka na to ,cos tomuto závodu všechno obětoval,pak to půjde a nejpozději tady poznáš,že čas není vůbec důležitý..takže to ve zdraví doklepej do startu..Dušan

 
At 2:04 odp., Blogger Running Shadow said...

... co bych za to dal, mit ted Tvoje starosti ;-)) ... myslim, ze kdyz se smiris s tim ze na case nezavisi, pobezi se ti mnohem lehceji, a kdo vi, treba sam sebe i prekvapis a bude to vyrazne rychlejsi, nez kdybys "na to tlacil" ... kazdopadne budu drzet palce a v koutku duse asi i trochu zavidet ;-))

 
At 2:11 odp., Anonymous Anonymní said...

Uvidíš, že to bude v pohodě. Jen to nesmíš přepálit a hlavně se vůbec nestresovat časem. Hodně totiž bude záležet i na počasí: může být 10-15 stupňů, navíc po dešti a poběží se nádherně, nebo bude 25 se sluncem a bude to trochu peklo.
U prvního maratonu je důležité ho bez většího mučení doběhnout, na překonávání magických hranic budeš mít ještě dost příležitostí:-)

 
At 2:35 odp., Anonymous Anonymní said...

Hlavu vzhuru! Vzdyt mas nabehano spoustu kilometru - kdyz si jen vzopmenu, jak jsem to flakal pred prvnim maratonem, pak jsem posledni dva mesice pridal a bylo z toho 4:12. A hned par mesicu na to uz 3:50. Tesim se, ze par dni po PIM zacnes hledat kde a jaky maraton zkusit a jestli by neslo svuj prvni cas posunout... :) Nashledanou dvaadvacateho.

 
At 3:01 odp., Anonymous Anonymní said...

Ahoj, kdyby jsi věděl jak ti rozumím....poběžím svůj 15 - tý maraton, ale mám pořád stejný respekt z této trati. Myslím, že to zvládneš a držím palce. Já sám se těším jako malý kluk - PIM je náš svátek.
Ahoj m.thums

 
At 3:17 odp., Anonymous Anonymní said...

běžící Tučnák na kole podporuje Tragéda!!

Běž Tragéde běž!!

Zvládneš to, věřím ti, máš vůli jako tři jiní...

Jsi můj velký vzor, tak se snaž ;-))

 
At 4:29 odp., Anonymous Anonymní said...

To Dušan: Nejsem žádná výjimka. Na konci ta krize na mě padne jako na každého. Jen doufám, že letos to nebude na 30. kilometru, ale až třeba na 38.:-)

 
At 9:18 odp., Anonymous Anonymní said...

Uvidíme, věřím ale, že budeš mile překvapenej. Mně osobně se touha po lepším čase osvědčila, zvlášť na tom strašnym konci (posledních 12 až 6 km), ale bylo to jen jednou v životě, tak nevím, jestli nešlo jen o náhodu, to se pozná 22.5. Jitka

 
At 7:25 odp., Anonymous Anonymní said...

Držím palce, jsem podobný případ - ještě před 2,5 měsíci jsem nevěděl, co je to běh a 30. dubna jsem uběhl celých 35 km. Svoje naběhané kilometry nepočítám, ale tak těch 200 km za duben jsem taky mohl dát. Můj tajný sen je uběhnout maraton pod 4 hodiny. A vsadil jsem se o vlasy na čas 4:30 :-).

 

Okomentovat

<< Home