úterý, listopadu 23, 2004

Galeje a psychika...

Řekněme asi před dvěma lety jsem ohledně svého ježdění na kole učinil důležité rozhodnutí, jehož ovoce i teď sklízím. Vždy jsem trpěl tím, že jsem se stresoval ohledně počasí, které mne čekalo. Stávalo se, že jsem se na vyjížďku na kole těšil a nakonec blbé počasí či dešťová přeháňka způsobila blbou náladu. Došla mi trpělivost a rozhodl jsem se, že počasí budu ignorovat (koneckonců je to v dnešní době jen otázka oblečení). A vida, po nějaké době drobného sebezapření to začalo fungovat. Jezdil (minulý čas používám proto, že teď jsem díky běhání kolo dočasně na zimu zasunul trošku do pozadí) jsem v létě, v zimě, v dešti, ve sněhu, prakticky za jakékoli teploty. Nakonec mne to překvapivě po chvíli zácviku začalo bavit a počasí přestalo hrát roli. Skutečně očistný proces pro duši. Proč to ale píšu.

Dnes mi odpadla plánovaná ranní pracovní schůzka, nicméně mazaně jsem si nechal blokovaný čas v kalendáři a vyrazil před odjezdem do práce na svou již obvyklou lesní desítku. Být to před dvěma lety, tak se na to vykašlu. Dva stupně nad nulou, permanentní liják s větrem, zhruba deset čísel jakéhosi vodosněhu kombinovaného s potoky vody a gigantickými kalužemi. Vyběhl jsem a začal mít pochybnost, zda-li se to vůbec dá, takže jsem místo obvyklých lesních cest (tam by běhat opravdu nešlo) vyrazil po důvěrně známé lesní úzké asfaltce. Je to paradox. Kompletně promáčen, bičován proudy téměř vodorovně letícího deště, jsem se dral nejdříve pět kilometrů do lehkého kopce abych se tam otočil a šupajdil zpět. Nakonec jsem doběhl k autu, odjel domů, sundal ze sebe desetikilové nacucané oblečení a měl z toho běhání radost. Asi tolik jsem chtěl říci... ;)

4 Comments:

At 8:05 dop., Anonymous Anonymní said...

Hele tak to seš drsňák, já když prší (posledních 14 dní furt) tak se nějak nemůžu vykopat z baráku. A ubezpečuju se, že nejsem línej ale jen opatrnej abych zase nebyl měsíc nemocnej. Asi se budu muset taky pochlapit. A.

 
At 8:47 dop., Anonymous Anonymní said...

Já jsem si myslel, že jsem jediný na světě mezi aerobními tragédy. Moje cesta byla také krušná, ale po 4 letech boje s vlastním tělem jsem zjistil že v 43 letech není člověk fyzicky na odpis a to vážně hřeje. Pohyb mi dal novou šanci a já ji rozhodně nepůstím. Pravda je ta, že dnes mohu běhat za jakéhokoli počasí a spíše se vyžívám v tom hnusným. U nás pod Králickým Sněžníkem je podnebí dost drsné. Maratón je taky můj sen, ale zatím jsem si risknul jen půlku za cca 1.35 h. Běhat začínám každý rok kdy už to tady nejde na kole. A ty začátky jsou vždy stejně tvrdé.Moje záaada : poslouchat vlastní tělo. Když má dost tak netlačit na pilu a zvolnit.

Ahoj Standa

 
At 10:28 odp., Blogger mesens said...

Ahoj, díky za komentáře!
Pro A.: tebe A. znám a ty můžeš bejt v klidu, mezi aerobní tragédy nepatříš, klidně můžeš zůstat doma a pak párkrát sednout na kolo a forma bude zpět ;)
Pro Standu: Stando, tvých 1:35 na půlmaraton nechápu, to je pro mne tempo tak na čtyřstovku ;)Všechna čest.

 
At 7:43 odp., Anonymous Anonymní said...

Jen tak dál !
Při tomhle svinským počasí musíš mít hlavně morál vykřísnout imaginární nohu, kterou se vykopneš ven z vyhřátého pelechu. Vzpomněl jsem si na tebe před výběhěm do sobotního denního orienťáku, jenž následoval po nočním. Mokrý boty, venku -3, fičelo jak na Kolymě a padal pichlavej cukrkandl.
Čuník

 

Okomentovat

<< Home