čtvrtek, března 24, 2005

Patnáctka a Reflex

Dnes jsem využil toho, že je přece jen o trochu déle vidět, přišel o něco dřív z práce a vyrazil. Trochu jsem prodloužil svou asfaltovou desítku podél řeky, nevracel se stejnou cestou zpět, ale přeběhl jsem most v sousedním městečku a vracel se druhou stranou. Do desátého kilometru to docela šlo, ale právě na onom desátém kilometru je dost nepříjemný kopec, takových sedm set metrů a stojka jako blázen. Ta mne pravděpodobně trochu vysála. Do třináctého kilometru to ještě jakž takž šlo, poslední dva kilometry pak byly docela agónie. Ne snad že by mne něco moc bolelo, ale tělo se prostě zase začlo zastavovat, nechápu to. Možná při této délce běhu už opravdu musím něco maličkého sníst... Přitom tepovka byla v pohodě, průměr 145, tudíž srdce se fláká, podvozek nestíhá... Musím jít opravdu do dlouhých běhů, bez nich to nepůjde.

Z jiného soudku. Dnes mi přišel mail od čtenáře Martina, který mi poslal dobré rady ohledně maratonského tréninku s tím, že se dověděl o mém blogu z Reflexu... Původně jsem si myslel, že myslí třeba nějaké refery, ale pak jsem si uvědomil, že Reflex je i časopis... A protože jsem šel z nějaké schůzky okolo trafiky, vlezl jsem dovnitř, otevřel poslední tištěný Reflex (který zatím nečtu, čtu jen občas Zeleného Raoula na Internetu) a nevěřil svým očím. Redaktor Reflexu a scénárista pořadu Zavináč Miloš Čermák zmiňuje můj blog ve své (asi pravidelné) internetové rubrice Notebook. Docela mne pobavily formulace "Muž vystupující pod přezdívkou aerobní tragéd" či "blog je zdařilým křížencem komedie Deník Bridget Jonesové a thrilleru Maratónec". Děkuji tímto Miloši Čermákovi za doporučení čtenářům ;) Mimochodem, nastudoval jsem na Internetu, že kolega Čermák je též běžec, který tvrdí, že na maraton se údajně dá natrénovat za 10 týdnů. V tom případě mi nezbývá než prohlásit, že pak není ani náhodou aerobní tragéd... ;)

Co je ale na zmíněné rubrice ještě zajímavé, je odkaz i na jeden jiný částečně běhací blog Jozefa Bednára, který se též připravuje na svůj další maraton. Na celé věci je sympatické, že Jozef Bednár dosahuje na maratonu časů normálních smrtelníků, které si v případě své účasti a optimální formy dokážu představit (nikoli tedy ty Keňské časy, co se zde v diskusích občas objevují... :)

prasátko: 79,7kg

8 Comments:

At 8:22 dop., Anonymous Anonymní said...

Zdravím pana tragéda a všechny další běžce,

když tu teď rozebíráte, jestli by se mělo už při 15 km něco jíst, tak bych se rád zeptal zkušenějších běžců, co vlastně dělat při půlmaratonu (už za týden!). Nepochybuji o tom, že by měl člověk už od začátku pít, ale jak je to s tím jídlem? Mně se zdá, že na 21 km to nemá moc cenu, ale asi to bude tím, že jsem tolik zatím neběžel.

A pak by mě zajímala ještě jedna věc a to jak se chráníte proti odřením na citlivých místech? Čím by se měl člověk namazat, aby se mu oblečení postupně nezařezávalo do těla?
Děkuji za rady

Pubi

 
At 8:36 dop., Anonymous Anonymní said...

Rád by som reagoval na predchádzajúci Comment.
Polmaraton som si zabehol 2x a vždy sa mi vyplatilo počas behu sa posilniť banánom.
Prvýkrát som ho držal v ruke už na štarte - na desiatom kilometri mi skoro "vytiekol" z ruky. Druhýkrát som si už na nosenie rôznych životabudičov najal šerpu (kamarátku) na bicykli.

V prípade bežeckého oblečenia platí to isté pravidlo ako s obuvou. Nikdy nebežať dlhú trať v niečom novom a neoskúšanom. V prípade núdze pomáha prelepiť chúlostivé miesta (bradavky) obyčajným leukolastom.


Keke

 
At 9:02 dop., Anonymous Anonymní said...

Kolega Čermák je běžec, který minulý rok vymyslel s Milošem Škorpilem Marathon Club LN. Začali jsme 8.2.2004 a 23.5.2004 beželi PIM.

Já myslím, že ani na 1/2M se nemusí nikdo stydět za to, že mám v kapse připravený energetický gel, já jsem spokojený s tubou ENERGY Carbosnackem od Nutrendu někdo dává přednost pytlíčkům od PENCO, jenom to chce zapít, ohlídat si, kde bude občerstvení a vysát trochu gelu pár metrů před tím. I na spalování tuků pořád tělo potřebuje cukry, i když jen maličko, dojdou-li cukry, samotné tuky jsou na nic.

Mužům na prsní bradavky náplasti vřele doporučuji, dost to pálí a viděl jsem na PIM i běžce s krvavými štráfky po celém tričku. Pod paží, v rozkroku a všude, kde to dře, vrstvu lékařské vazelíny nebo něčeho podobného.

Rosťa

 
At 9:15 dop., Anonymous Anonymní said...

Vysoký běžec Miloš Čermák uprostřed s čelenkou, vpravo od něj Miloš Škorpil, 13.3.2004 Praha - Stromovka
http://www.pim.cz/c_images/30339-P3130142_2.jpg
Rosťa

 
At 9:17 dop., Anonymous Anonymní said...

Taky doporucuju Carbosnack, na ktery jsem zvykly z jezdeni na kole.
Vloni jsem bezel prvni pulmaraton a po dobehu jsem mel podlitiny pod dvema nehtama na nohou (tusim, ze se tomu rika stenice). Od ceho to bylo? Male boty?
Pokud jde o odreniny, taky jsem o tom cetl, ale nemel jsem s tim nejmensi problem, aniz bych se nejak mazal nabo lepil. Ale je fakt, ze vic nez pulmaraton jsem zatim nebezel. Nosim jako spodni vrstvu ultralight od Moiry.

Petr

 
At 9:51 dop., Anonymous Anonymní said...

Děkuju všem za rady a cenné zkušenosti. Předpokládám, že lékařskou vazelínu lze koupit v lékárně, nebo je potřeba navštívit nějaký specializovaný obchod?

Ty energetický jídla si berete s sebou do ruky? Jsem myslel, že budou podél trati občerstvovací stanice, kde člověk kousek banánu dostane, i když to asi nebude zrovna energy gel.

ph: modřiny pod nehtami na nohou jsem si taky užil - je to z nedostatečně velkých bot, je potřeba mít boty cca o číslo větší než normálně. Btw. odrůstalo mi to asi půl roku - sice to nebolí, ale ani to nevypadá nijak hezky :-)

Pubi

 
At 10:04 dop., Anonymous Anonymní said...

Lékařská vazelína je volně v lékárně.
Tubu mám buď v kapsičce pásu s flaštičkami na pití. Na očerstvovacích stanicích banány vždy jsou, gely v Praze ne. Já ale pro cukrovou krizí nosím gel vždy. Trošku pití nosím taky -, třeba na 1/2M PIM je poslední občerstvení na 15km a pak se asi už má jen finišovat.
Černé nehty mám celou sezónu, trochu odrostou v zimě. O moc větší boty ale vřele nedoporučuju, jak v nich noha jezdí sem tam, brzy se vytrhá stélka vzadu a puchýře na patách jsou ještě horší, než otlačené prstíky.
Rosťa

 
At 6:15 odp., Anonymous Anonymní said...

To pubi:
Při 1/2M nic nejím, na dostatek energie mi stačí jeden banán před startem a 2 dcl pomerančového džusu k snídani. A samozřejmě pravidelné pití na trati. Ale mám to vyzkoušené z tréninku, každému to vyhovovat nemusí. Taky je rozdíl, jestli na trati budete 1:30 nebo 2:15 hodin.

S bradavkami jsem problém nikdy neměl, ale jelikož mám silnější stehna, na běhy nad 10 km si beru krátké elasťáky místo trenýrek. Sice možná něco málo tratím na čase, ale nemám odřené vnitřní strany stehen:-)

 

Okomentovat

<< Home